המעצב ניל כהן מספר על הדרך שהתחילה בחלומות בין-לאומיים והשתדרגה לחלומות לוקאליים
ממשרד הייטק לאמנות של 800 מטרים על קיר האצטדיון בק"ש
עם ניסיון של יותר מ- 12 שנים, המעצב הישראלי ניל כהן חולש על תחומי עיצוב ואמנות רבים, החל מדרכו ביחידת ההסרטה בדובר צה"ל, שם לקח חלק באירועים צבאיים הצרובים לכולנו בזיכרון, דרך המשרד העצמאי שפתח עם שותף ועד המעבר שלו למשרה הנוכחית בהייטק.
בגיל 34, המעצב היפואי ניל כהן, הספיק לא מעט. אחרי השחרור שלו מצה"ל הוא כבר נכנס לשוק העבודה והרוויח משכורת של הייטק אבל השתעמם וחלם בגדול; כהן התקבל והשיג מלגה לבית הספר המפורסם בניו יורק לאמנות חזותית ה- 'SVA' אבל החליט לוותר ודווקא ללמוד בשנקר. "אחרי שנתיים של לימודים הבנתי שהמסגרת לא מעניינת אותי אינטלקטואלית או יצירתית כי הגעתי עם המון ידע ופטרו אותי מכל הלימודים הטכניים. בשנה ג' הבנתי שאני לא צריך דיפלומה אלא רק תחושת מסוגלות ומאז אני מעצב".
הפרויקט שענה על הצרכים של כהן היה 'Peculiar Shapes' שצבר תאוצה ברשתות החברתיות עד השיתוף פעולה עם קבוצת 'גוסטאון' ו'מפעל הפיס' בפרויקט 'למעלה – ציורי קיר אמנותיים'. במסגרת הפרויקט אמנים "מתלבשים" על קירות ענק במבנים ציבוריים ויוצרים יצירות אמנות מרהיבות.
כהן יצר יצירה המשלבת את הפרויקט עליו עבד בקורונה יחד עם סמלים המאפיינים את הצפון ואת קריית שמונה אליה היצירה הייתה מוכוונת. "קבוצת 'גוסטאון' הם אנשים מדהימים שעבדתי איתם בעבר על קליפים ל -2U ואני זוכר את העשייה שלהם מ- 2006. הגעתי לפגוש אותם דרך חבר משותף והם סיפרו לי שיש קיר של 700 מטרים בקרית שמונה ושאלו אם אני רוצה לקחת אותו, אמרתי להם מהר כן. בהתחלה ייצרתי להם הרבה סקיצות, חלקן צבעוניות או בצבעים מונוכרומטים, חלק בצורניות עליה עבדתי בקורונה או בכיוונים אחרים לגמר".
בין עבודותיו האחרונות הוא מציג עבודה על משה דיין. "אנשים שהם לא מקומיים לא יודעים שמיתוג 'אמת' הוא מיתוג המוקדם של מפלגת העבודה ושהשלמתי למשה דיין עין שאף אחד מעולם לא ראה. משה דיין הוא דוגמה לגבורה, אבל את העין שלו הוא איבד מתוך טמטום לא מתוך גבורה, הוא חשף את עצמו לאויב בגג בנוטרים והמשקפת נדחפה לו על העין. או עבודה בה אני מדבר על הייטק בהקשר של קיבוציות למשל, אני אפילו לא מבקר אני רק מעלה שאלות".