מותג היוקרה הציג השנה במילאנו ליין אלגנטי בהשראת הזוהר הצפוני וריגש אותנו במיוחד כשהציל את אדריכל ערן בינדרמן מדלקת ריאות
נירוסטה שחורה וסיפור היסטורי הופכים לעיצוב שוודי משובח
לחברת Asko יש סיפור טוב. זה התחיל בשנת 1950 בוארה שבשבדיה כשצעיר נמרץ חלם להמציא מכונת כביסה לאמו על מנת להקל על חייה. שישים שנה אחרי, Asko הוא מותג שוודי שמושתת על ערכים סקנדינביים אופייניים: פונקציונליות, עיצוב מינימליסטי בקווים פשוטים, איכות גבוהה ואחריות סביבתית.
הרעיון הבסיסי הוא, שמוצרים המעוצבים בקפידה, יתרמו גם לאיכות החיים. כדי לבדל את עצמה משוק עיצובים עמוס ומורכב, Asko שואפת למינימליזם רך, אנושי וכזה המבוסס על עיקרון השקט. למעשה, מדובר במוצרים שהפשטות שלהם באה מתוך היותם מתקדמים ומכך שלכל פרט בעיצוב יש מטרה ולכל פתרון ישנה סיבה. כך, הביטוי האסתטי ניכר לא רק בהנדסת האנוש אלא גם בפשטות ובקו הנקי.
במסגרת Milan Design Week הקים המותג דוכן פופ-אפ בו הוצג ליין ה – 'Black Steel' (נירוסטה שחורה) המדובר. אנחנו התרגשנו במיוחד מארון הייבוש ההיסטרי שהציל לנו את הריאיון.
*הכתבה בשיתוף GORENJE ASKO