היא הוכרזה כמעצבת השנה בתערוכת העיצוב הצרפתית M&O, הכוכבת העולה של עולם העיצוב העולמי בריאיון מיוחד ללג'יט
תזכרו את השם: כיסטינה סלסטינו היא הדבר הבא בעולם העיצוב
עם שילוב של מחקר מעמיק, כלים מסורתיים ובעיקר אסתטיקה מודרנית, המעצבת האיטלקייה רק בת 42 ומאחוריה רקורד מרשים למדי צרוף שיתופי פעולה עם מותגי ענק כמו 'FENDI' ו-'moooi' וללא ספק, היא הדבר החם בסצנת העיצוב הבינלאומי עכשיו.
ב-2012 ב- 'Salone Satellite', בביתן המעצבים הצעירים המבטיחים בתערוכת העיצוב המפורסמת 'Salone del Mobile' במילאנו, הציגה סלסטינו לראשונה לציבור הרחב. "הפריט הראשון שהצליח שם היה מתוך קולקציית רהיטים קטנה שעיצבתי עבור חבר שוויצרי שהייתה לו גלריה לאמנות באותה תקופה שכללה שולחן איפור, שולחן נמוך ומראת קיר", היא מספרת לנו.
בו בזמן נולד סטודיו 'Attico Design', מותג שדרכו עיצבה והפיקה סלסטינו את מוצריה והיה כחלון ראווה לשפה העיצובית שלה שהפכה מובנת ונוכחת. "מאותו רגע התחילו לפנות אלי חברות להצעות עבודה, בריפים וניהול קריאטיב", היא מספרת. משם היא רק המשיכה לנסוק ובשנת 2016 זכתה בפרס חבר השופטים המיוחד ב- 'Salone del Mobile'. עיצבה ל'FENDI' את קולקציית "The Happy Room" לרגל 'DesignMiami', הציגה לא מעט שיתופי פעולה מרשימים בשבוע העיצוב שהתקיים ביוני האחרון במילאנו שחזר אלינו אחרי 3 שנים של מגיפה ועם זה לא מספיק, לאחרונה קיבלה את פרס מעצב השנה מיריד העיצוב הצרפתי הנחשב-'Maison & Objet'.
את מתארת את עצמך כ'חוקרת אובייקטים', מה זה אומר?
"אני מעדיפה לומר שאני מנסה לחקור את העולם עצמו, דרך מחקר ואנליזה מעמיקה. אדריכלות, טבע, עיצוב, אמנות, אנשים, הכל תורם להנחות היסוד של תכנים ורעיונות".
כאספנית של יצירות מופת של עיצוב איטלקי, מה מאפיין אותו לדעתך?
"התשוקה שלי לעיצוב איטלקי החלה מיד לאחר סיום לימודי האדריכלות. התלהבתי מעיצוב מוצר והתחלתי לקנות יצירות עיצוב שעם הזמן נאגרו לאוסף גדול, בעיקר מנורות. היצירות בהחלט מקור השראה והן חלק מעושר הידע של ההיסטוריה של האדריכלות והעיצוב שכל מעצב צריך על מנת להיות מסוגל לעצב עם חזון עכשווי".
איך היית מתארת עיצוב טוב?
"להמשיך בתהליך שהתחילו אחרים לפני ולהוסיף את החזון האישי שלי והכי חשוב, להוסיף חדשנות טכנולוגית או קריאטיבית. עיצוב טוב צריך להיות מובן ומקובל בקלות, למרות צורתו או יופיו".
איך היית מגדירה את הסגנון שלך?
"במילה אחת, הייתי אומרת 'נרטיב'. אני מנסה לערבב בדרך כלל בעבודה שלי אלמנטים מהמורשת, ומאלמנטים מסורתיים עם אסתטיקה עכשווית המגיעה מאדריכלות, עיצוב או אופנה, צורות וצבעים בהשראת הטבע. כל הרפרנסים האלה פועלים יחד והתוצאה הסופית היא סינתזה, לעתים בלתי צפויה או אירונית. לאחר מכן אני משחקת עם צורות שונות, גיאומטריות וצבעים ובאמצעות וריאציות של קני מידה, האובייקטים מסוגלים לעתים קרובות להעביר מסרים חדשים ומשמעויות שונות. המטרה שלי היא ליצור חזונות רגשיים, ללמוד חומרים מסורתיים ואת האיכויות שלהם ולהוסיף אסתטיקה עכשווית כדי ליצור טיפולוגיית עיצוב חדשה".
מה מעורר בך השראה?
ישנם מאסטרים רבים, כמו טוביה סקארפה (Tobia Scarpa) או מודרניסטים ברזילאים כמו חורחה זלסופין (Jorge Zalszupin), שבהחלט נתנו לי תשוקה לחומר, לפרטים ולחופש עיצובי. יחד עם זאת, אני חושבת שהיום אני מסתכלת על מקורות ההשראה שלי בצורה פחות ישירה וליניארית. ככל שאני מתפתחת בדרכי המקצועית והאנושית, אני מבינה יותר ויותר שזריקות השראה מגיעות מחלקים שונים; עולם הטבע נשאר תמיד תעלומה גדולה ומקור למחקר. אני תמיד עורכת מחקר רחב כדי למצוא את הסיפור הנכון עבור הפרויקט ואוספת רפרנסים משדות ומתחומים מגוונים; הפרויקט הוא הסינתזה והעיבוד המחודש של כל נתיב המחקר".
איך נראה יום עבודה טיפוסי עבורך?
"ההרגלים שלי השתנו לא מעט לאחר המגיפה. נסיעות ופגישות פרונטליות הצטמצמו כמעט באופן דרמטי. השגרה שלי היא שיחת השכמה מוקדמת, שלאחריה אני הולכת לסטודיו. אם אפשר, אני מעדיפה להתנתק מהעבודה במהלך הפסקת צהריים ולאחר מכן חוזרת למשרד. אני אף פעם לא מאחרת ואני מעדיפה להמשיך לעבוד מהבית ולבלות כמה שיותר זמן עם המשפחה שלי".
נבחרת למעצבת השנה ב-'M&O'. איך זה מרגיש?
"שמחתי מאוד לקבל את הפרס המכובד הזה. להיבחר בזכות האיכות והמקוריות של העבודה שלי גורם לי ולצוות שלי לסיפוק גדול. פרויקט 'Palais Exotique' מייצג רצון לטבילה זמנית במציאות אחרת, שבה יופי אקזוטי, אהבה לקישוט, תשוקה לצבעים והדחף ליצור תרחישים בקשר עם הטבע הוא מדויק. אני שמחה לפתוח חלון לעולמות אחרים, ליצור גשרים בין עבר להווה ולהביא קהל למימד שבו נושאים כמו 'מבט', 'שיחה' ו'שיתוף' הם חלק מגישה קהילתית והפרויקטים הדקורטיביים והאדריכליים הופכים לאמצעי להעברת החושים".
מהו פרויקט החלומות שלך?
"אם הייתי יכולה לעצב לבחירתי, הייתי שמחה לעצב גן בוטני. גנים בוטניים מקדישים את משאביהם למחקר ושימור של צמחים, כמו גם הכרת מגוון מיני הצמחים בעולם לציבור. לגנים יש גם תפקיד מרכזי במתן מענה לצרכים האנושיים ובמתן רווחה".
עיצוב, ניהול מותג ריהוט, ניהול קריאטיב והובלת אינספור שיתופי פעולה, איך מלהטטים בין כולם?
"בהחלט לא תמיד קל! אבל כאמור, אני נלהבת מהעבודה שלי מה שהופך אותי לעובדת מאוד חרוצה".
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם