מה עשה המעצב הגרפי מסלובניה שלא נשאר אדיש לעידן הקורונה

"רציתי רק להזכיר לציבור שעליו להימנע ממפגשים חברתיים אבל ככל שהלוגואים נהיו יותר ויראליים, מותגי על החלו ליצור קשר כדי שאייצר עבורם לוגואים ברוח הזמן והמצב"

לא בכל יום מעצב מסלובניה מצליח לייצר כותרת. אבל הנה, בחסות נגיף הקורונה, הצליח המעצב הגרפי הסלובני יורי טוברליאן (Jure Tovrljan), לעורר עניין ואפילו אהדה. טוברליאן עיצב מחדש לוגואים של מותגים מובילים ומוכרים שבהם האולימפיאדה (שנדחתה לקיץ הבא), סטארבקס ונייקי. באמצעות הסדרה, שבה 12 לוגואים, התכוון טוברליאן לשקף את האפן שבו נגיף הקורונה המתפשט בכל מקום משפיע על אנשים ושווקים מסביב לעולם.

ימים ספורים אחרי שטוברליאן שלח לי את המידע על פרויקט הלוגואים, הגיע ממנו מייל נוסף. כנראה, שהיצר היצירתי שלו, לא נתן לו מנוח והוא המשיך לפרויקט נוסף. הפעם, הוא לקח את הפוסטרים של סדרות הטלוויזיה האהובות עליו ועיצב אותן מחדש כאילו היו מצולמות היום ומן הסתם, גם מתייחסות לאירועים. "מכיוון שהמצב רק מחמיר, רציתי להמשיך ולהפיץ את המסר שלי בשפה שכולם מבינים, באמצעות בידור" כתב לי טוברליאן "מצד אחד – מודעות. מצד שני – הצעות הגשה למה אפשר לעשות בבית בימים טרופים אלה. זה המעט שאני יכול לעשות".

בירה קורונה מכירה במצב, עיצוב גרפי: יורי טוברליאן

תחושת אי נוחות

"אני מאמין שלוגואים אייקוניים משמשים כמסרים ויזואליים שכולנו מכירים" אמר טוברליאן "ברגע שמישהו משבש אותם, נוצרת תחושה של אי נוחות וכך הם יכולים למשוך את תשומת הלב בקלות רבה. היום, כשישנה נטייה לשים לב יותר למותגים מאשר למנהיגים, קל מאוד להעביר דרכם מסרים חשובים".

 

טוברליאן פשוט שיחק עם הלוגואים ושינה כמה מהידועים שבהם. כך למשל, בלוגו ה NBA – הוא החליף את שחקן הכדורסל באדם הצמוד למחשב הנייד שלו. בלוגו האולימפיאדה – הוא הפריד את הטבעות ליתר ביטחון. את המילה לינקדן (קשר) הוא שינה ללוקדן (נעול) וכך גם שינה את הסלוגן של נייקי ממסר של עשייה לאי עשייה.

Prison_Break

הנעה לפעולה

מה בעצם הביא אותך לייצר את הלוגואים האלה?

"הכל התחיל כשהסתכלתי על הלוגו של סטארבקס. חשבתי איך בתולת הים תיראה עם מסכה. זה קרה לפני שבוע בערך, כשהעניינים סביב נגיף הקורונה התחילו לצאת משליטה וכשכל הפידים שלי ברשתות החברתיות התחילו להיות מוצפים במידע כזה או אחר, די ירוד הייתי אומר, הנוגע למגיפה.

"בנקודה הזו, החלטתי להחיות תשוקה ישנה שלי – עיצוב לוגואים. אחרי שיצרתי שינוי בלוגו של סטארבקס, החלטתי פשוט להפוך את זה לסדרה שלמה".

 

כל זה הגיע כתוצאה מהבידוד הכפוי עליך ועל כל כך הרבה אנשים או במטרה דווקא להצית מודעות חברתית לגבי המצב?

"החלטתי פשוט לעשות את זה כי יש לי תשוקה למיתוג וזיהיתי חלון הזדמנויות לייצר תכן איכותי שהייתי שמח לראות בפידים שלי בזמנים קשים כמו שכולנו חווים עכשיו. המסר ברור ומובן ואם הוא מגיע ולו לאדם אחד, זה עושה לי הרגשה ממש טובה".

פניות מהגדולים ביותר

איך אתה חושב שאנשים שנחשפים ללוגואים שלך מגיבים אליהם?

"בהתחלה, היו כמה היערות שליליות, אבל הן נכתבו ברוח חיובית. בסך הכל, רציתי רק להפיץ את המסר בדרך שונה וייחודית ולהזכיר לציבור להימנע ממפגשים חברתיים ולהישאר בבית ככל האפשר.

"אחרי שהכדור כבר התחיל להתגלגל, כולם ראו בלוגואים משהו חיובי ויצירתי. ציפיתי שהם יהיו מוערכים על ידי רבים, אבל ממש לא חשבתי שזה יהפוך לכל כך ויראלי. אחרי שבוע, כמות התגובות שאני עדיין מקבל פשוט מדהימה. מותגי ענק יוצרים אתי קשר על מנת שאייצר עבורם לוגו ברוח הזמן והמצב. אני שם לב גם, שמותגים כמו קוקה קולה הולכים באותה דרך. ואם ככה, אז זה ממש כבוד בשבילי לעורר ולהוות השראה לכמה מהשחקנים המובילים בשוק".

Game_Of_Thrones

יש לכם רעיון, מחשבה, סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו >>

אולי יעניין אותך גם...