הארט-דירקטורית ליטל גוראי מדמיינת פלטות צבעים ויוצרת שילובים לא רגילים הנשפכים לעבודות מדויקות שלא מותירות אף אחד אדיש אליהן
רואה צבעים וצורות קצת אחרת
ליטל גוראי הספיקה בחמש שנים לארגן לעצמה קורות חיים מרשימים בהחלט עם סטודיו משלה, עיצוב קליפים ובמות לכוכבות הכי גדולות מנועה קירל עד לנטע ברזילי, לעצב לקמפיינים ופרסומות עבות תקציב בארץ ובחו"ל ובימים אלה הוציאה קמפיין חדש צבעוני ונועז במיוחד.
איך הכל התחיל?
"האמת שאף פעם לא למדתי את המקצוע. התחלתי כמעצבת גרפית במשרדי פרסום כשבעצם ההתנסות הראשונה שלי הייתה פניה מלהקת The Angelcy שביקשו ממני לעשות להם קליפ לשיר "I worry". אמרתי לעצמי שאני משוגעת והלכתי על זה. עשיתי הכל; בימוי, הפקה, סטינג וכך התחלתי להתגלגל מפרויקט לפרויקט והבנתי כמה אני אוהבת את העולם הזה וכמה זה בדיוק מה שאני רוצה לעשות. יצא לי לעבור בלא מעט תחומים כמו קליפים, הפקות סטילס, אינסטגרם, אופנה ולא משנה מה המדיה, הבנתי שמה שהכי חשוב הוא הקריאטיב".
מתי הרגשת שיש לך חתימה ויזואלית ברורה שלך?
"לא חושבת שהיה רגע כזה אבל מגיל צעיר אני מרגישה טיפה אחרת. כילדה בקרית גת תמיד העירו לי על הלבוש, כמעצבת גרפית אמרו לי שיש לי סגנון שונה, ועם הפידבקים הבנתי שיש לי שפה אחרת, שאנשים מזהים עבודות שלי".
מהם הקריטריונים החשובים בעיניך לארט מוצלח?
"זה עולם כל כך פתוח שלא הייתי רוצה להגביל אותו בקריטריונים. תלוי מאוד בתקציב ובבריף וכל הכיף בעבודה שאני יכולה לקחת משהו התחלתי ולהתפוצץ עליו. עצם זה שפונים אלי ורוצים את השפה ואת הרעיונות שלי זו התחלה מעולה, זה מראה לי שסומכים עלי ורוצים לתת לי חופש יצירתי והתוצר הסופי גם נראה ככה. בסוף אלה הפרויקטים שאני הכי נהנית בהם".
אז ספרי לנו על תהליך העבודה, על ההשראה שלך?
"בדרך כלל פונים אלי המשרד, הפקה או צלם ואני מתרגמת את התסריט למשהו ויזואלי. למשל אם כתוב בתסריט כדורסל, אני צריכה להבין אם יש תקציב לקנות כדורסל פשוטו כמשמעו או ליצור את הכדורסל מאפס ואז אפשר לעוף עם הנראות. השראות מגיעות אלי מכל דבר; אני בוהה בדברים והם יוצאים מהראש שלי בכל מיני צורות, אנשים מעוררים בי השראה, מוזיקה, סרטים, סדרות וגם כל מה שקורה בעולמות שלי בחו"ל. צבעים הם חלק נכבד בחיים שלי. אני רואה צבעים קצת אחרת. כל פרויקט אני רואה את פלטת הצבעים שלו מראש וחושבת על שילובים שאנשים לפעמים טוענים שהם מוזרים כמו אדום וסגול. מי חושב לשלב את שני הצבעים האלה? אני".
יש פער בין מה שאת רואה בראש לתוצר הסופי?
"מדובר פה בבחורה פרפקציוניסטית ואני לא משחררת לטוב ולרע. לפעמים ביום צילום צריך להתקדם ואני לא משחררת עד שיהיה לי תוצר שאני אהיה מרוצה ממנו. אני לא רק מעצבת סט, אני אתן אינפוטים גם על עוד תחומים כמו השיער, האיפור והסטיילינג. לרוב אני מסופקת וגאה במה שאני עושה".
כתבות קשורות בתחום
מה יכולים להיות האתגרים על הסט?
"עולם ההפקות קשה פיזית ומנטלית; אני ממש מנסה להפחיד את מי שרוצה להצטרף אליי. צריך להיות אדם חזק. יוצאים בסוף היום מסופקים אבל התהליך הוא קשה. יש ימי צילום של 12, 17 ו18 שעות. אני לא מרגישה את כל השעות על הרגליים ואת הסחיבות. גם יש את עניין התקציבים; תמיד יש מגבלת תקציב. יכול להיות סט באלף ש"ח ויש סט במאה אלף, אחד האתגרים הכי רלוונטיים הוא למצוא פתרונות יצירתיים.
עכשיו יצאת עם קמפיין חדש ושובב
"קמפיין מטורף לOkcupid אפליקציית ההיכרויות, והיה לי יתרון שבאתי מרקע של משרדי פרסום, אני וחברת סאביו יצרנו הכל ביחד והתחלנו מהרעיונות. חלק מהשימוש באפליקציה היא שאנשים מעידים על עצמם עובדות בכל מיני תחומים, למשל אנחנו זורמים, אנחנו ספונטניים, אנחנו מרימים. לקחנו את העובדות האלה והפכנו אותן לסצנות שונות ומגניבות שמצד אחד אנשים יכולים להזדהות איתן ומצד שני יגידו: "וואו מה קורה פה?!". הייתה פה את היכולת ליצור מאפס ולעוף כמה שיותר. הצבעים היו צבעי המותג כחול וורוד ואליהם הוספתי עוד צבעים שיתנו לפרויקט קיק ויזואלי כמו כתום וסגול בנגיעות. זה קמפיין ראשון שהחברה הבינלאומית מצלמת בארץ והרמה שאני רואה בחו"ל הגיעה לישראל. הסצנות זוגיות מתכתבות בין פנטזיה לריאליזם ואוונגרד. העזנו כל הזמן וזה עשה את העבודה, היום אחרי שאני רואה את התוצר הסופי אני חותמת על זה".
את חוששת מהתגובות של הקהל השמרני?
"אני נמצאת בכמה קבוצות פייסבוק של התעשייה ואני חושבת שהתרגלתי שבמדיה החברתית תמיד יהיה לאנשים מה להגיד לטוב ולרע. אם יהיה מה להגיד- מדהים. זה אומר שעשינו את העבודה".
רוצים להתעדכן בכל פעם שעולה כתבה? עקבו אחרינו באינסטגרם