עם הקפדה למלאכת יד ודגש על איכות בלתי מתפשרת, יריד העיצוב הצרפתי לוקח את הפנטזיה לקצה גבולותיה
מהדורתו החדשה של Maison&Objet יוקרתית מאי פעם
יריד העיצובMaison&Objet חוזר בגרסת החורף שלו בחודש ינואר הקרוב. הנושא שנבחר ללוות את היריד הפעם נקרא ‘New Luxury: From Uber Luxury to Lux Populis’ והוא עוסק ביוקרה חסרת מעצורים ודמיון בלתי מוגבל. “כשאנשים מגיעים לפריז, זה כדי לנצל מומחיות וסגנון חיים מיוחד במינו שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר” מסביר פיליפ ברוקארט, מנהל היריד על התמה הנבחרת. וינסנט גרגואר, יועץ וחוזה טרנדים בחברת NellyRodi נותן פרספקטיבה אחרת על הנושא “בזמנים של חוסר ודאות, אנשים מרגישים צורך במשהו אחר, הצורך ברגשות וחוויות, לדחוף את הפנטזיה לקצה גבולותיה.” כמדי שנה, היריד בוחר את מעצבי השנה שלו, שהם שמות מובילים של התעשייה. במהדורה הנוכחית, נותנים את הכבוד לאדריכל הצרפתי פרנקלין עזי. עזי הוא יוצר רב תחומי שיציג ביריד מרחב אקספרסיבי, החזון שלו על סביבת העבודה לאורך הדורות.
הראשונה בין ששת המעצבים הנבחרים, יורי הימורו (Yuri Himuro), אותה זכינו לראיין לאחרונה על עבודות הטקסטיל המופלאות שלה. הימורו חוקרת דרכים חדשניות ומרגשות לעיצוב טקסטיל, שמזמין את המשתמשים ליצור אינטראקציה עמו על ידי גזירה ויצירת דפוס אישי וייחודי לו. בד דו שכבתי שאת חוטיו העליונים חותכים וחושפים פיסות סיפור חדשות.
האם פיסת נייר יכולה לרקוד? לנגן בכלי נגינה? לעוף? הרוקה מיסוואה (Haruka Misawa) חוקרת את הנייר ובעבודותיה מעניקה חיים לחומר הדומם. בעזרת חלקיקים מתכתיים שמגיבים לכוח מגנטי, עבודות הנייר העדינות שלה מקבלות תנועה מקסימה.
קולקציית התאורה של באקו סקאשיטה (Baku Sakashita), משלבת נייר שקוף למחצה, עדין, עם חוט נירוסטה כפרשנות חדשה לתאורה היפנית המסורתית. הרווח בין מקור האור לאלמנטים של הנייר יוצר צלליות גיאומטריות שונות על קרות החלל. המנורות עשויות בעבודה ידנית בשיטה בשם ‘מיזובארי’ המיושמת לרוב על מחיצות הנייר היפניות המסורתיות. בסדרה אחרת, סקאשיטה משתמש במגנטים כדי ליצור תנועה של דיסק במנורות שמסמלות את הירח וסיבוביו.
אחרון ברשימה, המעצב קודאי יאוואמוטו (Kodai Iwamoto) חוגג את הפגמים בשלמות וממנף אותם ביצירותיו. באחת העבודות היותר מעניינות שלו, יאוואמוטו משתמש בשיטת עבודה קלאסית לניפוח זכוכית על צינורות PVC תעשייתיים ויוצר אגרטלים מפתיעים ביצירה על קו התפר בין מודרני למסורתי ובין המוני לייחודי.
מלאכת היד תמיד הייתה חלק מקטגוריות התצוגה של היריד, לכן זה לא מפתיע שהשנה הוחלט לראשונה להעניק פרס כישרון עולה מיוחד בנושא. המחשבה מאחוריו היא לעודד את מעצבי העתיד לעבוד עם ערכים של יצירתיות מעוררת השראה, עבודות יד וייחודיות, בעיצוב שמציע איכות ועמידות בלתי מתפשרת. מי שהיה אמון על הבחירה היה Ateliers d’Art de France, פדרציית מלאכת היד הלאומית מקצועית צרפתית, שבחרו להעניק את הפרס לקרמיקאי טורו קורוקאווה (Toru Kurokawa) עם עבודות בהשראת היקום, פיזיקה ומתמטיקה, הוא דוחף את גבולות החומר במשחק בין הריק למלא.