עם הקפדה למלאכת יד ודגש על איכות בלתי מתפשרת, יריד העיצוב הצרפתי לוקח את הפנטזיה לקצה גבולותיה
מהדורתו החדשה של Maison&Objet יוקרתית מאי פעם
יריד העיצובMaison&Objet חוזר בגרסת החורף שלו בחודש ינואר הקרוב. הנושא שנבחר ללוות את היריד הפעם נקרא ‘New Luxury: From Uber Luxury to Lux Populis’ והוא עוסק ביוקרה חסרת מעצורים ודמיון בלתי מוגבל. "כשאנשים מגיעים לפריז, זה כדי לנצל מומחיות וסגנון חיים מיוחד במינו שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר" מסביר פיליפ ברוקארט, מנהל היריד על התמה הנבחרת. וינסנט גרגואר, יועץ וחוזה טרנדים בחברת NellyRodi נותן פרספקטיבה אחרת על הנושא "בזמנים של חוסר ודאות, אנשים מרגישים צורך במשהו אחר, הצורך ברגשות וחוויות, לדחוף את הפנטזיה לקצה גבולותיה." כמדי שנה, היריד בוחר את מעצבי השנה שלו, שהם שמות מובילים של התעשייה. במהדורה הנוכחית, נותנים את הכבוד לאדריכל הצרפתי פרנקלין עזי. עזי הוא יוצר רב תחומי שיציג ביריד מרחב אקספרסיבי, החזון שלו על סביבת העבודה לאורך הדורות.
השנה, פרס הכישרונות העולים המוכר של היריד, נותן כבוד למעצבים היפנים וצוות השופטים שבחר את ששת המעצבים הצעירים הורכב גם הוא, משישה יוצרים מארץ השמש העולה ובראשם האדריכל קנגו קומה המוערך. "למרות שלכל מעצב יש שדה מומחיות ספציפי לו, כולם אימצו גישה רב תחומית לעיצוב. התפתחויות טכנולוגיות מאפשרות כעת לתרגם עיצוב דיגיטלי למשהו מוחשי באמת והמעצבים האלה שואפים להחדיר את היצירות הדיגיטליות שלהם לצד תחושה אותנטית. ברור שזוהי מגמה אוניברסלית, כמה שיש יותר התקדמות בטכניקות הדיגיטליות, כך העיצוב נשען עליהן וחוקר ממד חדש לגמרי, שמוליד חוויות חדשניות" מציין קומה על בחירת המועמדים.
הראשונה בין ששת המעצבים הנבחרים, יורי הימורו (Yuri Himuro), אותה זכינו לראיין לאחרונה על עבודות הטקסטיל המופלאות שלה. הימורו חוקרת דרכים חדשניות ומרגשות לעיצוב טקסטיל, שמזמין את המשתמשים ליצור אינטראקציה עמו על ידי גזירה ויצירת דפוס אישי וייחודי לו. בד דו שכבתי שאת חוטיו העליונים חותכים וחושפים פיסות סיפור חדשות.
האם פיסת נייר יכולה לרקוד? לנגן בכלי נגינה? לעוף? הרוקה מיסוואה (Haruka Misawa) חוקרת את הנייר ובעבודותיה מעניקה חיים לחומר הדומם. בעזרת חלקיקים מתכתיים שמגיבים לכוח מגנטי, עבודות הנייר העדינות שלה מקבלות תנועה מקסימה.
כתבות קשורות בתחום
את סאטומי מינושימה (Satomi Minoshima) פגשנו לראשונה כשהציגה את פרויקט הגמר שלה בתערוכת הבוגרים של האקדמיה לעיצוב איינדהובן, סדרת תיקים שמעידה על היופי והגיוון בצבעי העור. מינושימה חוקרת את עור האדם, כחומר שמתקשר ומהווה ממשק בינינו לסביבה. היא מנתחת אותו מנקודת מבט חברתית ופואטית עם עבודות שמטשטשות את הגבול בין טבעי לסינטטי ובין גרפי לתלת ממד.
חלודה נתפסת לרוב כגורם לנזק והרס בחומרים עליהם היא מתפשטת, אך המעצב יומה קאנו (Yuma Kano) רואה את יופייה ואת דפוסיה ובוחר להדגיש אותה ולעטוף איתה את עיצוביו. בעזרת אלמנטים טבעיים, הוא מעודד חלודה ליצירת חומר ואסתטיקה חדשים. בפרויקט אחר, הוא מתייחס למשבר כריתת היערות ביפן ויוצר עם חומרים טבעיים ואורגניים, זמינים ומשתנים בהתאם למיקום, העונה וסביבת היער.
קולקציית התאורה של באקו סקאשיטה (Baku Sakashita), משלבת נייר שקוף למחצה, עדין, עם חוט נירוסטה כפרשנות חדשה לתאורה היפנית המסורתית. הרווח בין מקור האור לאלמנטים של הנייר יוצר צלליות גיאומטריות שונות על קרות החלל. המנורות עשויות בעבודה ידנית בשיטה בשם 'מיזובארי' המיושמת לרוב על מחיצות הנייר היפניות המסורתיות. בסדרה אחרת, סקאשיטה משתמש במגנטים כדי ליצור תנועה של דיסק במנורות שמסמלות את הירח וסיבוביו.
אחרון ברשימה, המעצב קודאי יאוואמוטו (Kodai Iwamoto) חוגג את הפגמים בשלמות וממנף אותם ביצירותיו. באחת העבודות היותר מעניינות שלו, יאוואמוטו משתמש בשיטת עבודה קלאסית לניפוח זכוכית על צינורות PVC תעשייתיים ויוצר אגרטלים מפתיעים ביצירה על קו התפר בין מודרני למסורתי ובין המוני לייחודי.
מלאכת היד תמיד הייתה חלק מקטגוריות התצוגה של היריד, לכן זה לא מפתיע שהשנה הוחלט לראשונה להעניק פרס כישרון עולה מיוחד בנושא. המחשבה מאחוריו היא לעודד את מעצבי העתיד לעבוד עם ערכים של יצירתיות מעוררת השראה, עבודות יד וייחודיות, בעיצוב שמציע איכות ועמידות בלתי מתפשרת. מי שהיה אמון על הבחירה היה Ateliers d'Art de France, פדרציית מלאכת היד הלאומית מקצועית צרפתית, שבחרו להעניק את הפרס לקרמיקאי טורו קורוקאווה (Toru Kurokawa) עם עבודות בהשראת היקום, פיזיקה ומתמטיקה, הוא דוחף את גבולות החומר במשחק בין הריק למלא.
אנחנו כמובן נהיה שם ונעדכן מקרוב על כל הפרטים של האירוע, כדאי לעקוב
יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? ~> כתבו לנו