כחלק מהפרויקט השנתי comme il faut love stories, המעודד תמיכה בעסקים קטנים וביצירה מקומית, נפתחת היום בחנות בנמל תל אביב תערוכה חדשה, כל הפרטים
את לא נראית עפולאית: תערוכת מכירה חדשה בקום איל פו
תערוכת 'את לא נראית עפולאית' מקבצת יוצרות ויוצרים מכל קצוות הארץ ומאפשרת חשיפה לקהל חדש והזדמנות להציג את העשייה שלהם ליותר אנשים. כל המעצבים שמציגים בתערוכה פועלים הרחק מתל אביב והתערוכה שמה לה למטרה לייצר מפגש בגובה העיניים ביניהם ובין הקהל של COMME IL FAULT.
פריפריה בהגדרתה היא אזור מרוחק מבחינה גאוגרפית מאזורי המרכז, שם מתקיימת רוב הפעילות הכלכלית במדינה. במרכז קורים הדברים החשובים והמעניינים, במרכז ישנה תרבות 'נכונה', מה שממתג מעבר למרכז מהפריפריה כ'הצלחה'. למרות זאת, לריחוק מהמרכז יש גם יתרונות רבים, ואחד מהם הוא האפשרות לחיים קרובים יותר לטבע ולאדמה, חיי קהילה ושקט. זהו מרחב מצוין ליצירה, הבעיה היחידה איתו היא שהוא מגביל את החשיפה של היצירה לשוק הצרכנים הפוטנציאלי שנמצא במרכז.
איך בדיוק נראים עפולאים?
COMME IL FAUT חרתה על דגלה לשלב ולחשוף יוצרים מכל התחומים בחנות הדגל בתל אביב, והפעם עושה זאת בתערוכה שהגתה סיביל גולדפיינר, הבעלים והמייסדת של קום איל פו, אשר גדלה בעצמה בעפולה ושמעה לא מעט פעמים בחייה את המשפט 'את לא נראית עפולאית'.
"היי, אני סיביל וכן, אני מעפולה. רק מי שגדל כמוני בפריפריה של ישראל מכיר את המשפט הזה." אומרת גולדפיינר, "כשרק הגעתי למרכז הארץ, המשפט הזה הדהד לעיתים – וואו, את לא נראית מעפולה! כל מי שבאה מהפריפריה יכולה להזדהות עם זה. זאת הייתה בעצם מחמאה, להגיד שאת דווקא מוצלחת. קוסמופוליטית. מעודכנת. אבל המחמאה הזאת מקפלת בתוכה בדיוק את התפיסה שלנו על הפריפריה. היא בשוליים, היא פחות בעניינים, פחות איכותית, פחות נחשבת. פחות. פחות. פחות." היא מסבירה.
כתבות קשורות בתחום
התערוכה מבקשת לאתגר את התפיסה הזו ולהציג לראווה את כשרון היוצרים והיוצרות מהפריפריה. משתתפים בה: רקפת לוי, לילך חצבני, רות חאזי, חדווה קליין, דפנה קסטנבוים, איל יצחקי, קלאודיה מנוקיאן, נטע רמון, ליטל דורצ'ין, תם אטיאס. אוצרות: טובה ואלד.
יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>