פרויקט 'עיטוף' על הפסל 'התרוממות' (צילום: אחיקם בן יוסף)

שנה ל 7.10: הפסל של קדישמן מבטיח שלא נשכח את החטופים

ביוזמה משותפת למטה משפחות החטופים, לאמנית נועה קלגסבלד ולמשפחת קדישמן ובייצור המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר, נעטף הפסל של קדישמן בסריג שמסמל אופטימיות ותקווה

פרויקט מיוחד (צילום: פאולינה פוטימר)
שישאיר את החטופים בתודעה (צילום פאולינה פוטימר)
בדיקת התכנות (צילום: אחיקם בן יוסף)
ומתיחות על גבי הפסל (צילום: אחיקם בן יוסף)
עיטוף הפסל של קדישמן במתחם הבימה (צילום: פאולינה פוטימר)
והלבשה (צילום: אחיקם בן יוסף)
כמעט מושלם (צילום: אחיקם בן יוסף)
ולאחר השלמה עם הוריו של החטוף עומר שם טוב (צילום: אחיקם בן יוסף)
"נעניתי לפנייה של קלגסבלד לשיתוף פעולה עם המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר באופן מיידי" מספר מיקי קידר, ראש המחלקה. "מבחינתי, כתושב קיבוץ רעים וכאזרח זה אך טבעי. מיד הקמתי במחלקה צוות ייעודי לפרויקט שהתייצב לפתור אתגרים עיצוביים והנדסיים לא פשוטים כמו ייצור סריג בסדר גודל כזה, התכנויות של מתיחה ואופני הלבשה שלו על הפסל. צעד אחר צעד תכננו ועיצבנו את הסריג, ביצענו חישובים הנדסיים להתאמת מתיחת הבד, ייצרנו אותו על מכונת סריגה תעשייתית כעיצוב ז'אקארד על תוכנה ייעודית, תפרנו אותו כך שיתאים לשלוש דיסקיות הפסל העצומות ובשלב האחרון הלבשנו אותו על הפסל בעזרת מנוף".
בחירת גוון (צילום: יח"צ שנקר)
ייצור האריג (צילום: יח"צ שנקר)
התאמת האריג לפסל (צילום: יח"צ שנקר)
בימים בהם תשומת הלב הציבורית מופנית לכל החזיתות, פרויקט 'עיטוף' המשותף לכל כך הרבה אנשים טובים, מנסה להבטיח שהחטופים בעזה לא יישכחו. קלגסבלד בחרה לקשר את הפסל 'התרוממות' של מנשה קדישמן למאבק המשפחות. הפסל המרכזי, הממוקם בלב תל אביב, הוא סמל לעמידות, אופטימיות תקווה ושאיפה להתעלות מעל הכאב. הדיסקיות המתכתיות שלו, שנראות כאילו הן מתרוממות כנגד כוח המשיכה, מייצגות את הכוח להתגבר על מכשולים. כמו שהדיסקיות נשענות זו על זו, גם החברה הישראלית נדרשת להתאחד ולעמוד יחד במאבק לשחרור החטופים.
מי ייתן ותהיה לכולנו שנה יותר טובה שבה נזכה לראות את כל 101 החטופים חוזרים לביתם.
הורי החטוף עומר שם טוב והאמנית נועה קלגסבלד (צילום: פאולינה פוטימר)

אולי יעניין אותך גם...