קמפיין הרפתנים של תנובה (צילום: אוריאל סיני)

קמפיין קרטוני החלב שמצדיע לרפתנים ולרפתניות בצפון ובדרום

"לציון שנה למלחמה, בחרנו להמשיך ולהוקיר את עבודתם של הרפתנים והרפתניות שמאפשרים לנו להמשיך ולספק מוצרים חיוניים לכל בית בישראל גם בעת מלחמה"

אוהבי הקפה ודגני הבקר, או סתם מי שקם באמצע הלילה בשביל כוס חלב, בטח שמתם לב לקמפיינים המשובחים של תנובה המועלים על קרטוני החלב שלה מדי כמה חודשים. אני עוקבת אחריהם כבר כמה שנים ובכל פעם מופתעת לטובה. הם תמיד מוצלחים, אסתטיים, הומוריסטיים או מרגשים ואין ספק שהמותג יודע לנצל היטב את שטח הפרסום הנדיר הזה.

הפעם יצא המותג עם קמפיין סופר מרגש כשעל קרטוני החלב מופיעים צילומים אונטיים של רפתנים ורפתניות מרחבי הארץ. הם מצולמים בסביבתם הטבעית, ברפת או בסמוך אליה, על ערימות חציר, לצד מריצה או עם כד חלב ביד. לצדם מופיע שמם, מספר שנות העיסוק ברפתנות ומיקום הרפת. באופן בולט נוסף הכיתוב: "מצדיעים לרפתנים ולרפתניות. שנה למלחמת חרבות ברזל. תנובה מצדיעה לרפתנים ולרפתניות בדרום ובצפון, שממשיכים לעבוד במסירות רבה גם תחת אש, כדי להבטיח, שלכולנו יהיה חלב". 

סעדיה זהבי, יכיני (צילום: אוריאל סיני)
ועל קרטון החלב (צילום: אוריאל סיני)

באגף השיווק של תנובה מסבירים שהחברה משתמשת בקרטוני החלב לאורך השנים כפלטפורמה ליצירת ערך עבור משפחות וילדים ולקידום מעורבות עם הצרכנים וכך, הקרטונים כוללים מסרים שמקדמים ערכים כמו למשל זמן משפחה ומעורבות חברתית. כשאני מבררת כל כמה זמן עולה קמפיין כזה ומי הוגה את הקמפיינים, עונים באגף שהרעיונות הם פרי שיתוף פעולה שלהם ושל משרד הפרסום 'מקאן' והם עולים בהתחשב באירועים ומועדים בלוח השנה ובאקטואליה.

גידי סבאן, נחל עוז (צילום: אוריאל סיני)
ועל קרטון החלב (צילום: אוריאל סיני)

איך נולד הרעיון של קמפיין הרפתנים והרפתניות ואיך גויסו ה"דוגמנים"? 
"השנה ביתר שאת, ברור עד כמה חשוב לשמור על החקלאות המקומית ולתמוך בתעשייה הישראלית. מיד עם פרוץ המלחמה, החליט דירקטוריון תנובה על הקמת קרן ייעודית לתמיכה ושיקום מהיר של רפתות באזור העוטף, בהיקף של כ 15 מיליון שקלים.

לציון שנה למלחמה, בחרנו להמשיך ולהוקיר את עבודתם של הרפתנים והרפתניות, שמאפשרים לנו להמשיך ולספק מוצרים חיוניים לכל בית בישראל גם בעת המלחמה, ולכן בחרנו לתת להם במה על גבי קרטוני החלב תחת הקונספט 'מצדיעים לרפתנים ולרפתניות'. לאחר החלטה על הקונספט, ביצענו מיפוי של כל הרפתנים והרפתניות, בדגש על אלו שממשיכים לעבוד בגבולות הצפון והדרום.

אבי פריימן, עלומים (צילום: אוריאל סיני)
ועל קרטון החלב (צילום: אוריאל סיני)

הרפתנים המשתתפים בקמפיין: טומי ודרור קורלנדר, 73 ו 49 שנות רפתנות, משק קורלנדר בבית הלל; סעדיה זהבי, 52 שנות רפתנות, רפת זהבי סעדיה, מושב יכיני; גידי סבאג, 44 שנות רפתנות, קיבוץ נחל עוז; אבי פרימו, 42 שנות רפתנות, קיבוץ עלומים; פיני אסרף, 25 שנות רפתנות, קיבוץ כפר גלעדי; יאיר בלברמן, 23 שנות רפתנות, קיבוץ ניר יצחק; אניה יצחק, 18 שנות רפתנות, רפת יד חיל של קיבוצי יד מרדכי וברור חיל; ארז שמואל, 16 שנות רפתנות, קיבוץ דפנה.

פיני אסרף, כפר גלעדי (צילום: אוריאל סיני)
ועל קרון החלב באגף מציינים שהרפתנים והרפתניות קיבלו את הפנייה אליהם ואת הפרויקט בהתרגשות רבה וראו בו את הבעת ההערכה של המותג אליהם ואל פועלם. "הם הרגישו שותפים לדרך ומתוך כך, הרפתנים שפנינו אליהם נעתרו בשמחה להשתתף בצילומים" מציינים בתנובה. לאחר כשלושה שבועות על המדפים, הקמפיין יסתייים בשבוע הקרוב.

באגף מציינים שהרפתנים והרפתניות קיבלו את הפנייה אליהם ואת הפרויקט בהתרגשות רבה וראו בו את הבעת ההערכה של המותג אליהם ואל פועלם. "הם הרגישו שותפים לדרך ומתוך כך, הרפתנים שפנינו אליהם נעתרו בשמחה להשתתף בצילומים" מציינים בתנובה.

לאחר כשלושה שבועות על המדפים, הקמפיין יסתייים בשבוע הקרוב.

יאיר בלברמן, ניר יצחק (צילום: אוריאל סיני)
ועל קרטון החלב (צילום: אוריאל סיני)

בין הקמפיינים הקסומים נוספים הופיעו עד כה על קרטוני החלב: פרויקט, בסימן חגיגת השפה העברית, פרי היוזמה ושיתוף הפעולה עם האקדמיה ללשון שהחל להופיע על הקרטונים לקראת יום הלשון העברית שחל מדי שנה בכ"א בטבת, יום הולדתו של אליעזר בן יהודה. קמפיין נוסף היה שיתוף פעולה עם רשות הטבע והגנים כשעל מהדורת קרטוני חלב הופיעו אתרי טיולים ברחבי הארץ במטרה לעודד את הישראליים לצאת ולטייל עם משפחותיהם בחג. קמפיין נוסף עלה לקראת יום האישה כשעל הקרטונים הופיעו דמויות מאוירות של מנהיגות ישראליות מעוררות השראה וחלוצות בתחומן שעשו היסטוריה וסללו את הדרך לבאות אחריהן.

קמפיין עם האקדמיה ללשון (יח"צ)

אולי יעניין אותך גם...