חלפת החלל שתגיע לירח (Prada / Axiom Space)

עד 2026 תגיע לירח: Prada ו Axiom Space חשפו חליפת חלל חדשה

כשחברה פרטית בתחום תשתיות החלל ומותג תפירה עילית חוברים לתכנון ועיצוב חליפת חלל - הדור הבא, אין ספק שהנחיתה הבאה על הירח תיראה שיקית ומתוחכמת במיוחד

לפני סוף השבוע חשפו החברות Axiom Space ו Prada את הדור הבא של חליפת החלל שעיצבו עבור האסטרונאוטים שיטוסו למשימת ארטמיס III של נאס"א באפריל 2026. המטרה של ארטמיס III לא רק לנחות על הירח, אלא להישאר עליו ולהפוך אותו לבסיס קבע. משימה מרגשת שבהחלט מעוררת סקרנות שכן זו הפעם הראשונה, מאז 1972, שחללית מתוכננת לנחות על הירח.

את משימת עיצוב חליפת החלל העבירה נאס"א לאקסיום ספייס, חברה פרטית בתחום תשתיות החלל, ב-1 ביוני 2022 ובתמורה ל 228 מיליון דולר, ביקשה ממנה לפתח ולספק לאסטרונאוטים את הדור הבא של חליפת החלל. החליפות לא רק מיועדות להליכה על פני הירח, אלא ישמשו בעתיד הרחוק יותר למשימות אנושיות על מאדים. אקסיום ספייס חיפשה מומחים בעלי שם בתעשיות מגוונות כדי לסייע בפיתוח ועיצוב חליפת החלל של הדור הבא וחברה למותג פראדה.

228 מיליון דולר (Prada / Axiom Space)

אין ספק שמאורע בסדר גודל כזה מצריך גם לבוש מתאים ומותאם. עבודת העיצוב של חליפת החלל – הדור הבא, על כל שכבותיה, פותחה במשותף על ידי שתי החברות בשילוב אלמנטים הנדסיים ויצירתיים שענו על צרכים של בטיחות, ניידות וביצועים כמו גם כלים מיוחדים כדי לסייע בחקר הקוטב הדרומי של הירח. החליפה מתאימה למגוון רחב של אנשי צוות, כולל גברים ונשים המשתייכים לכל האחוזונים. הצבע הלבן נבחר, בין היתר, כדי להגן על האסטרונאוטים בפני טמפרטורות גבוהות ואבק ירח.

"הצוותים שלנו הגדירו מחדש את הפיתוח של חליפות החלל תוך חשיבה על פתרונות ויישום גישות עיצוב חדשניים" אמר מאט אונדלר, נשיא Axiom Space.

לורנצו ברטלי, סמנכ"ל השיווק של קבוצת פראדה וראש האיגוד לאחריות חברתית בחברה, אמר שהוא גאה מאוד בתוצאה בעיקר בשל ההזדמנות לחשוף את המומחיות של המותג ואת ההיכרות שלו עם חומרים, הליכי ייצור וטכניקות תפירה שבאו לידי ביטוי בייצור החליפה. "בכוונתנו להמשיך לחקור אתגרים חדשים, להרחיב אופקים ולבנות יחד תרחישים חדשים" הוסיף ברטלי. 

עבודת צוות (Prada / Axiom Space)

מסתבר, שצוות העיצוב והפיתוח של פראדה לא רק תרם את חלקו לשכבת כיסוי החליפה הנראית לעין, אלא עבד בצמוד למהנדסי אקסיום ספייס ואף ייעץ להם לגבי תכונות של חומרים שיגנו על האסטרונאוטים מפני האתגרים הייחודיים של סביבת הירח. בסופו של דבר, המומחיות של פראדה אפשרה לשלב בחליפה טכנולוגיות מתקדמות ושיטות תפירה חדשניות ולגשר על הפער שבין פונקציונאליות מהונדסת היטב לשכבה חיצונית לבנה ואסתטית המספקת לאסטרונאוטים נוחות מרבית לביצוע משימותיהם.

מותאם אישית (Prada / Axiom Space)
עם מערכות תומכות (Prada / Axiom Space)

החליפה כוללת ציפויים מתקדמים על הקסדה והמצחייה כדי לשפר את הראייה של האסטרונאוטים וכן כפפות מתקדמות המותאמות אישית לכל אסטרונאוט. מבנה החליפה כולל מערכות תומכות חיים, בגדי לחץ, מערכות אלקטרוניקה ומחשבים ומערכות חדשניות נוספות שעונות על צורכי חקר ומדע. המבנה של החליפה החדשה ניתן לפיתוח, הרחבה והתאמה למשימות על פני הירח ובמסלול הטיסה הקרוב יותר לכדור הארץ. החליפה מתקרבת לשלב הסופי של הפיתוח, תמשיך לעבור סימולציות ותעבור לשלב האחרון של הייצור בשנה הבאה. 

ציפוי מתקדם (Prada / Axiom Space)

אולי יעניין אותך גם...