הכדור המפלצתי של וונדרס וספלדינג (צילום: יח"צ)

מוייי כיף: ככה זה כשמרסל וונדרס מעצב כדורסל

כדורי האספנות לא רק מחדירים פרץ של תשוקה, שמחה ואנרגיה למשחק אלא גם יכולים בקלות לשמש פריטי תצוגה בבתים שוחרי עיצוב

הקשר האחרון שלנו עם מעצב העל מרסל וונדרס והמותג שלו moooi היה בשבוע העיצוב במילאנו לפני חודשיים. במהלך שיווקי מושלם, הצליח המותג ליצור גם הפעם התעניינות מוגברת בתצוגה שלו על ידי כך שהכריז על כניסה למתחם התצוגה בהרשמה מוקדמת בלבד. התורים שנוצרו והדיבור על הצלחה או אי הצלחה להיכנס ולזכות להתרשם ממה שהיה לו להציע השנה, שילהבו עוד יותר את המבקרים הסקרנים. אבל לפי העדויות של רבים מאלו שזכו להכנס לבסוף לתצוגה המרשימה כיאה ל moooi, למעשה לא באמת היה בה הרבה חדש ובעצם הייתה הרבה מהומה על לא מאומה.

הפעם וונדרס מעגל פינות ויוצא מהקופסא עם מוצר שונה לחלוטין:

ממש בימים האלה, משיק וונדרס, במהדורה מוגבלת לאספנים, כדורסל מפלצתי וצבעוני אותו הוא עיצב ברוח חייכנית של חגיגה עליזה ותוססת של צבעוניות ושמחה. הכדורסל החדש, הוא השלישי שמעצב וונדרס עבור מותג אביזרי הספורט הוותיק Spalding אחרי שעיצב עבורם כדורסל ורוד ב 2023 ואחד שחור ב 2021. כל כדור כזה ,מבחינתו של וונדרס, הוא שילוב בין אמנות וספורט וכל כולו נועד לשמח ולעורר השראה. 

"הכדורים מחדירים למשחק פרץ נוסף של תשוקה, שמחה ואנרגיה" אומר מרסל וונדרס ומוסיף שהכדור הוא סמל ליצירתיות חסרת גבולות ומהווה מקור השראה לאימוץ את הפן האמנותי שבדברים בכל רגע בחיים, בין אם מדובר במשחק על המגרש או בבית. 

 

יצירתיות חסרת גבולות (צילום: יח"צ)

ואכן, מקור ההשראה לכדורסל החדש שמכיל צבעי ירוק, צהוב, כתום, אדום, סגול ורוד וכחולים, הוא במנעד הרגשות האנושיים. הצבעים שבחר הפעם וונדרס מסמלים שמחה, חגיגה ואהבה ומוסיפים למשחק תוספת של התרגשות ואנרגיה. הגרפיקה המפלצתית, עם העיניים הבוחנות שלה, מוסיפה לכדור שכבה חדשה של שובבות ויוצרת סינרגיה דינאמית בין צבע ועיצוב. 

התרגשות ואנרגיה (צילום: יח"צ)

וונדרס בעצמו ראה בכדור משהו שמעבר לפשוט כדור ורצה להוסיף לו משמעות. מבחינתו, הכדור היא יצירת אמנות שמשלבת בין הרוח השובבית של המותג שלו לבין הסטנדרטים המקצועיים של ספלדינג. הכדור מייצג עולם שבו אמנות ופונקציונאליות חיים זה לצד זה, עולם שבו הכדור יכול לשמש גם ככלי משחקי וגם כהצהרה אמנותית יצירתית במרכזו של בית שוחר עיצוב. כך או כך, מה שבטוח זה שאי אפשר להתעלם ממנו וכל עוד מדברים עליו סימן שהוא קיים..

אולי יעניין אותך גם...