סינים במצריים, 100architects (צילום: יח"צ)

איך הצליחו המצרים להסיט נערים משיטוט סתמי ברחוב?

סגנון העיצוב התעשייתי, על הצבע והאורות שבו, משדר אווירה אופנתית ועכשווית ומושך אליו צעירים שהפכו אותו מהר מאוד למקום נהדר למפגש

לא בכל יום מקבל משרד אדריכלים סיני פנייה לתכנון פרויקט ממפתח נדל"ן מצרי. אבל זה בדיוק מה שקרה למשרד 100architects שקיבל, בסוף שנת 2023, פנייה מחברת Emaar Misr לתכנן יעד בילוי לנוער במארסי שבחוף הצפוני של מצריים.
מרכז הבילוי, שזכה לשם The Hub, מגדיר מחדש שטח עצום של כ 60,000 מ"ר באמצעות עיצוב נועז וצבעוני שמייצר חוויות מגוונות למבקרים בני כל הגילאים, בדגש על מתבגרים ומבוגרים צעירים.

60,000 מ"ר (צילום: יח"צ)
של חוויות מגוונות (צילום: יח:צ)

החזון של מזמיני העבודה היה ליצור מרכז בידור מיוחד שישמש עוגן חברתי לבני נוער ויסיט אותם משיטוט אקראי ברחובות. חלון הזמן המאתגר שהוגדר לפרויקט היה חודשיים לתכנון ועוד שישה חודשים לבנייה במטרה להשלים הכל בזמן לעונת הקיץ של 2024.

מרכז בידורי (צילום: יח"צ)
כעוגן חברתי (צילום: יח"צ)
שמסיט נערים מהרחוב (צילום: יח"צ)

הקונספט העיצובי שהוגדר למקום נשען על הרעיון של 'המפץ הגדול' – חגיגה של חיים וחבר'ה צעירים המיוצגת על ידי פרץ של צבעים, אורות וצורות דינמיות. את הרעיון המופשט והנועז הזה תרגמו ב 100architects לחוויה ויזואלית שמושכת את המבקרים לשוטט בתוכה. קווים צבעוניים המסומנים על הקרקע לא רק מנחים את תנועת הולכי הרגל אלא גם משפרים את זרימת המשתמשים במרחב באמצעות פיתוח שטח מזמין במפלס הרחוב שהוא גם אסתטי וגם דינמי.

חגיגה של חיים (צילום: יח"צ)
וחבר'ה צעירים (צילום: יח"צ)

תוכנית האב של המתחם בנויה ממשולש שבו שלושה אזורים עיקריים המופנים לכיכר המרכזית: מרחב אירועים רב-תכליתי, מגרש משחקים ועיר ילדים. כל אחד מהמרחבים הללו מתוכנן בקפידה עם עיצוב דינמי כדי לעודד מעורבות קהילתית, אינטראקציות חברתיות ספונטניות וביטוי עצמי.

תכנון מוקפד (צילום: יח"צ)
עם עיצוב דינמי (צילום: יח"צ)
וצבעוני (צילום: יח"צ)

בנוסף לאטרקציות המרכזיות האלו, מציע המתחם מגוון רחב של פעילויות, כולל קולנוע באוויר הפתוח, מסלול קרטינג, משטח החלקה על גלגיליות, מגרשי ספורט, מכונות משחק ומרחבים ציבוריים גמישים המיועדים לאירועי פופ אפ כמו שווקים, קונצרטים וסדנאות.

המון פעילויות (צילום: יח"צ)
במקום אחד (צילום: יח"צ9

אולי יעניין אותך גם...