האם זה גורם ללקוחות שלכם להיות מקורבים לצלחת?
"הפלטפורמה לא יודעת אם גתי או אודי עזרו ללקוח כזה או אחר. היא מאוד שוויוניות, כולם מקבלים הזדמנות שווה. זה מה שיפה בלהיות איש קריאייטיב, אתה רואה מותג שבנה את עצמו במשך שנים ויעלה היום פוסט לפלטפורמה במקביל לחברה שנפתחה לפני שנה ומנסה להביא משתמשים שיכירו אותה ולשניהם תהיה בערך את אותה ההזדמנות ואותה נקודת פתיחה. היום לא צריך לבנות את המותג מאה שנה אחורה כדי שאנשים יכירו אותך, אבל כן צריך את הקריאייטיב כדי לתפוס את העין. אנשים נמצאים בפלטפורמות במוד של גילוי. אני רואה את זה על עצמי", מעיד גתי. "אני יכול לגלול ופתאום לגלות איזה מותג מגניב, לשמור אותו, ולהרגיש שגיליתי משהו שאנשים לא גילו, זו ההזדמנות השווה שאנחנו מדברים עליה וזו ההחלטה של המותג לחשוף את עצמו אליי כקהל שלו".
נראה שהפלטפורמות כבר מזמן לא שומרות על המהות שלשמן הן הוקמו, אינסטגרם כבר לא מקור לשיתוף תמונות בלבד, אלא רודפת אחרי פיצ'רים המתעדכנים בתדירות מאוד גבוהה. צריך לדעתכם את הרדיפה הזו אחרי טרנדים חולפים?
"אני אשאל את זה הפוך", עונה גתי. "האם צרכנים רוצים רק לראות תמונה וזה מספיק להם? אנחנו נמצאים בתקופה שהדיאלקט כל הזמן משתכלל, אנשים רוצים לצרוך תוכן בצורה חדשה ולפי דעתי זה מדהים שהפלטפורמה קשובה לזה וכל הזמן מתחדדת ומשנה את עצמה לפי איך שהקהל שנמצא בה רוצה לצרוך את התוכן. אם מגיע אלינו, כאנשי קריאייטיב, לקוח שאומר שהסטיל אימג' כבר לא עובדת לו בפלטפורמה, אנחנו נגיד לו שהוא הרבה יותר מזה, ובוא נספר את הסיפור שלו, בוא נייצר חיבור רגשי של אנשים למוצר שלו ונגרום להם לקנות את המוצר שלו. אנשי עסקים שנמצאים בחשיבה שיודעת להקשיב לטרנדים, להבין את השפה הזו ויכולים ליצור ולהשתכלל, מעוררים בי השראה".
"התחרות הזו בריאה כי היא מייצרת שיפור", מוסיף אביטל. "זה נכון שנהיה די מישמש וטרנדים מגיעים מפה ומשם, זה משפיע על העבודה שאנחנו עושים עם סטרטאפים, אבל אני מסתכל עלינו ועל ההזדמנויות שזה מייצר. לדוגמה, הריל'ס הוא כלי שהוא קודם כל נותן למוזיקה ולסאונד מקום מאוד נוכח, לכן יצרנו סדנה ללקוחות, שמכינה מראש פסי קול מקוריים של 15-30 שניות עם יוצרי מוזיקה ואז מגיעים הלקוחות, אנחנו אומרים להם לעצום עיניים ומנגנים להם את פסי הקול. כל אחד מקשיב ומדמיין מה אפשר לעשות ואז מצייר את הסטורי בורד שלו. זו שיטה שלא עבדנו בה לפני חצי שנה, אבל היא פותחה כי אנחנו מבינים שהמוזיקה היא כלי חזק עבור יצירת תוכן. יש סדנאות אמן עם לקוחות שמגיעים לפה ואנחנו פותרים בעיה קריאייטיבית שקשורה אליהם לדוגמה, השנייה הראשונה של הוידאו; אנשים צורכים 100 מטר של תוכן ליום, זה בגובה פסל החירות בערך. בתוך בליל התוכן הזו, הדבר הכי חשוב הוא לעצור את האנשים עם תוכן שיהיה רלוונטי ומעניין; בסדנת האמן הזו מביאים מישהו מעולם הקריאייטיב שיבוא ויספר איך הוא עוצר בשנייה הראשונה של הוידאו ומה האסטרטגיה שלו".
ומה גיליתם שצריך להופיע בשנייה הראשונה?
"אנחנו אומרים לאנשים 'תסתכלו על עצמכם, ברגע שאתם עוצרים על משהו בפיד תשאלו מה עצר אתכם ותלמדו מזה'. אפשר לראות לדוגמה שאנחנו רוצים לראות ריאקשנים של הפנים, אנשים נכנסים לראות חברים, בני משפחה או קולגות שלהם אז ננסה לפתוח עם תגובה או משהו יותר חיובי, צבעים חזקים, כותרת חזקה, אם אנחנו יודעים שיש אירוע או מגמה שמתרחשת אז טקסט רלוונטי לאותו אירוע יעצור אנשים מסוימים. עוד משהו שמעניין בשיח הזה הוא שהרבה פעמים מותגים מחפשים איך להביא את עצמם לפלטפורמה ואיך למקם בה את המותג. אנחנו חושבים שדווקא צריך להכיר ולראות את הקהל שלהם, להבין מה רלוונטי עבורו ואיך תוכן או מודעה צריכה להיראות היום בפלטפורמה. מגמה שאנחנו מבחינים בה היא שהפרסום עירום מפומפוזיות, לא דוחפים את המותג והלוגו בפנים יותר, אלא המוצר הוא זה שממתג את הפריים. יראו יוצרת תוכן שעושה 'אנבוקסינג' ומדגימה מהבית שלה איך המוצר עובד וכמה הוא רלוונטי עבורה".
היום בכל פיד של יוצר תוכן, התוכן הממומן מאוד נוכח, יש שיגידו בצורה אפילו גסה, איך מפצחים את האיזון הזה בין תוכן אורגני למסחרי?
"שיתוף פעולה עם יוצר תוכן צריך להיות רלוונטי, אם הוא לא מרגיש חיבור טבעי אז העוקבים נשארים עם תחושה לא אותנטית. זו האחריות של המשפיען למצוא את החיבורים והשילובים הנכונים לו. להגיד גילוי נאות היא לא מילה גסה. בסוף עוקבים אחרי משפיענים כי רוצים להקשיב להמלצות שהם נותנים ורוצים להאמין שהם מאמינים למה שהם מוכרים וניסו את המוצרים בעצמם".
"המותג היום שואף לספח אליו אלמנטים מהפלטפורמות שלנו. אם תראו פרסומות היום, במקום לראות את המותג, הלוגו והצבעוניות, דווקא תראו כלים שמשתמשים רגילים משתמשים בהם כמו טקסט שכותבים בסטורי. משתמשים בזה על מנת להיראות יותר רלוונטיים. צריך שילוב בין תוכן שמראה מותג מבוסס ורציני לצד מותג שיודע לדבר את השפה ולהיות בגובה העיניים ולתת ערך ותחושה לצופים שהם צופים במשהו שמוכר את עצמו ולא צועק שהוא מוכר משהו. אם אני אכנס לריל ואני אראה פרסומת שהיא לא "רילסית" זה ירגיש לי זר בתוך החוויה שלי".
"דוגמה טובה לשילוב בין המקצועי לצילום בגובה העיניים הוא הקמפיין של 'SpoiledChild', מותג של 'איל-מקיאג'. זה היה מקרה קלאסי של שיתוף פעולה בין חברה שהגיעה אליו כדי לצאת למסע על הפלטפורמה שלנו", מספר גתי ותוך כדי מציג את הקמפיין. "רצינו למצוא דרך להשיק את המוצר בפעם הראשונה. הפיצוח היה שהם רוצים להשתלט על ניו יורק. כמו שמותגי ביוטי מסורתיים היו נמצאים על השלטים של הטיימס-סקוור. זה היה קצת מצחיק מצידם לפנות ל- 'META' ברצון להשתלט על למרחב פיזי אבל נענו לאתגר, הבאנו את 'גרביטי' שעושה עבודה מדהימה בהפקות פוסט ובתלת ממד והחלטנו לפתוח בקמפיין חוצות ראשון שקורה במובייל ולא קורה באמת בחוץ".
הקמפיין מתבטא בסרטונים בהם אנשים מצלמים מקומות מרכזיים בניו-יורק ובעבודת פוסט מתווסף המוצר שנראה כמו קפסולות 'חיות' הנעות במרחב. "אם אנחנו רגילים שמותג רוצה להראות את הלוגו שלו בקמפיין ראשון, אז דווקא אנחנו לא מראים את הלוגו בקמפיין הזה", מספר אביטל. "זה מאוד אמיץ מצד החברה כי לא הרבה היו מסכימים לעשות את זה. מותגים חדשים הרבה יותר פתוחים לזה, ורוצים להתנהג איך שתוכן מתנהג על הפלטפורמה. אם אני חוזר לכובע הקודם שלי כממתג אז ברור לי שלצד ספר המותג המדויק, יהיה גם נדבך של איך אני פוגש פלטפורמות ואיך אני לבוש בצורה אותנטית ולא רק מהוקצעת", מזקק גתי.