מתי בנייתו צפויה להסתיים? מה יהיה גובהו? כמה עובדים יגיעו אליו בכל יום? ואילו רמות חדשנות הוא יפרוץ? כל הפרטים
מגדל ToHa2 יתפרס על 77 קומות וישנה את קו הרקיע של ת"א
במסיבת עיתונאים הבוקר 25/10, חשפו אמות וגב-ים את האייקון העתידי של תל אביב – מגדל ToHa2. המגדל, שהעבודה עליו החלה לפני יותר מעשור, ושבהקמתו יושקעו כ 3 מיליארד שקל, יתנשא לגובה של 300 מטר ויתפרס על פני 77 קומות. עם השלמת בנייתו בעוד 5-6 שנים הוא יהווה בית לכ 20 אלף עובדים שככל הנראה יגיעו אליו ברגל, בקורקינט, באופניים או ברכבת.
תכנון המגדל הופקד בידי האדריכלים רון ארד ואבנר ישר, שתכננו גם את ToHa1 אשר זכה לאחרונה בתואר 'מגדל המשרדים הטוב בעולם'. הבניין השני במתחם, יהיה גבוה מהראשון פי שלוש ויהיו בו קומות ענק בגודל של 2,500-3,000 מ"ר כל אחת, שטחו הכולל יעמוד על כ-170 אלף מ"ר. ההקמה תחל בחודשים הקרובים, לאחר השלמת הקמתו של החניון התת-קרקעי, והיא צפויה להסתיים במהלך שנת 2026.
בעוד כי היקף ההשקעה של שתי החברות בפרויקט מוערך בכמה מיליארד שקל, ההכנסות הצפויות להגיע עם השלמתו ואכלוסו המלא, נאמדות בכ-280 מיליון ש"ח בשנה, מהשכרת משרדים בלבד. הפרויקט הייחודי ייבנה על קרקע שנמצאת בבעלות העיר תל אביב-יפו, והיא נמצאת תחת הסכם חכירה ל-90 השנים הבאות.
TOHA 2 AMOT - GAV YAM from Ycreative on Vimeo.
בין מרפסות הגג של ToHa1 לקומה ה-30 של ToHa2 יחבר גשר שמיים שיתנוסס בגובה של כ 100 מטר מעל מפלס הרחוב ויהווה קטע רחוב בשמיים. לצד הנוף המרהיב, יציע המרחב הייחודי מוקדי חוויות קולינריות, תרבות, פנאי, בילוי, כושר ואודיטוריום.
החברות שיאכלסו את מתחם ToHa ייהנו מנגישות תחבורתית יוצאת דופן בשל מיקומו של המגדל על צירי תנועה מרכזיים בתוך תל אביב, לצד נגישות גבוהה ליציאה מהעיר לכיווני צפון ודרום. הפרויקט ממוקם בצמידות לתחנת רכבת השלום ועם תוכנית מופקדת ל-HUB תחבורתי הכולל שני קווי מטרו עם עלייה ישירה לגני ToHa. המתחם כולו יכלול סה"כ 1,600 חניות תת קרקעיות, 1,000 ב Toha1 ו 600 נוספות ב Toha2, מאות מקומות חנייה לכלי רכב דו גלגליים ואלפי מקומות חנייה לאופניים.
בהיבט האקולוגי. גם מגדל זה, בדומה לראשון, ייבנה בתקן LEED פלטינום הגבוה ביותר לבנייה ירוקה. לראשונה בישראל, בחזיתות המגדל ישולבו פאנלים סולאריים לייצור חשמל במטרה לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית של המגדל, זאת מתוך אחריות סביבתית והקפדה על איכות החיים בסביבת העבודה. לאור גודלו המשמעותי של המגדל, מדובר בהשקעה תכנונית וכספית חסרת תקדים מצד היזמים, אשר לא הסכימו להתפשר גם בנושא זה.
שני המגדלים יושבים על מגרש בשטח של 17 דונם, אך השטח התפוס בקרקע של שני המגדלים, יעמוד על כ- 3.5 דונם בלבד. יתרת השטח, תנוצל להקמת פארק ירוק עם חורשות עצים, בריכות מים שקטות ופינות ישיבה מוצלות. החלטה זו אינה מובנת מאליה ומעידה על הרצון לספק מרחב לנשימה ומקום שמעורר השראה ויצירתיות – לא רק לעובדים אלא לסביבה כולה.
אדריכלי העל רון ארד ואבנר ישר, אשר תכננו את ToHa1, חברו יחדיו פעם נוספת ליצירה שתשפיע על סביבתה. גם ToHa2 מעוצב בצורה גיאומטרית השואבת השראה מקרחון חצוב, כמעין יהלום שהונח בלב הצומת הסואן. לאור המורכבות ההנדסית של הפרויקט אדיר הממדים, שכרו היזמיות את חברת ההנדסה הגדולה בעולם, WSP, אשר אחראית על תכנון והקמת עשרות גורדי שחקים ברחבי העולם וניסיונם הנצבר יבטיח תפקוד מיטבי של מגדל ToHa 2 בכל הקשור למערכות אלקטרומכניות, בדגש על תכנון המעליות והדרגנועים להשגת שינוע מהיר ויעיל של העובדים והמבקרים מקומות הלובי ולכל נקודה במגדל.
נתן חץ, יו"ר אמות: "בהתחשב במיקומו הייחודי של פרויקט ToHa, בצומת שמהווה למעשה את שער הכניסה המרכזי לעיר תל אביב, ראינו, כיזמים, זכות גדולה ליזום ולתכנן באמצעות אדריכלות יוצאת דופן ופורצת גבולות את הפסל הסביבתי המדהים הזה – את פרויקט ToHa 1 ואת המשכו ToHa 2 שמושק היום. אני מאמין שכשמגדל ToHa 2 יצטרף בשנים הקרובות לקו הרקיע, הוא יהפוך מיידית לנקודת ציון ולסמלה של העיר תל אביב לדורות הבאים".
יש לכם רעיון? מחשבה? סיפור שתרצו לספר לנו? כתבו לנו ~>