שיחה צפופה על המעברים העדינים בין קני מידה שונים שבין יזם לאדריכל, בין בוס לצוות, בין הארץ לחו"ל, בין בניין למוצר ואיך שומרים על טביעת אצבע ייחודית בכולם
אחד על אחד עם אדריכל פיצו קדם
גם אם אתם לא חובבי אדריכלות מושבעים, כנראה נתקלתם בשם פיצו קדם, עם יותר מ- 20 שנים בתחום, של תכנון בארץ ובחו"ל למותגי על, לבנייה פרטית, ליזמים ולפרויקטים מדוברים כמו מסעדת 'היבה' החדשה של יוסי שטרית. למשרדו התל אביבי הגענו לריאיון של שעה ומהר מאוד הבנו ששעה לא תספיק, ושמעבר לשם המזוהה כל כך, מדובר באדריכל, שמדבר בתשוקה גדולה על המקצוע כאילו זה יומו הראשון בעבודה.
ביריד האחרון של ה'סלונה דל מובילה' במילאנו, קדם חשף כמה פרויקטים ייחודיים ושונים בנוף העבודות המזוהות איתו: כיור אבן מפוסל למותג האיטלקי 'VASELLI', וביתן למותג הריהוט היוקרתי 'MDF' איטליה שנולד לאחר עיצוב אולם התצוגה של החברה ואובייקט של מחיצה שבהשראתה עוצבה השפה הגרפית של החברה כולה.
"האובייקטים האלה עוצבו בקנה מידה של 'אחד לאחד'". הוא מסביר. "הכיור עוצב בהשראה של מפל טבעי בו המים זורמים באפיקים רבים ולא רק דרך זרם אחד כמו שיש בכל כיור שאנחנו מכירים. באובייקטים מה שמעניין אותי הוא המפגש בין המשתמש למוצר, וכשאנחנו מתכננים בתים או וילות המפגש הזה קיים אבל באופן יותר מרוחק, יש יותר חלל, יותר אור ופחות מגע. היה נחמד לגלות את זה ברזולוציות קטנות יותר".
איך זה התחיל?
"סבא שלי היה נגר ממקימי קיבוץ נווה איתן בשנת 1938 במתכונת יישובי חומה ומגדל. ביליתי בנגריה שלו מילדות ושם פיתחתי את האהבה שלי לפרטים ואת ההבנה שאדריכלות היא אומנות מדויקת ואותי תמיד עניין להגיע עד הסוף. כאדריכל אתה מתמחה ברזי הבנייה אבל באובייקט אתה מגיע לרזולוציות אפילו יותר מדויקות. בכיור שעיצבנו, הכנסנו גוש אבן למכונת חיתוך במים שבמשך 30 לילות חצבה ועבדה כדי להגיע לתוצאה. כמו תהליך של חציבה של מים שפורצים את הדרך במשך מאות שנים, אותו תהליך קרה בכיור הזה, אני אוהב את החיבור בין הטבע לעיצוב. "בתהליך הזה, החלטתי שעדיף שלמוצרים שאני מעצב יהיה בית, ואני שמח מאוד לראות היענות ממותגים גדולים כמו 'בופי', 'סלבטורי' ו'וסלי' לעבוד איתי. כישראלי, חלק מהמוטיבציה היא לדעת שאנחנו מייצאים גם עיצוב ואמנות ולא רק כיפת ברזל".