תערוכה שתנדוד גם לגרמניה, רהיטים עשויים ברזל ועץ, אמנות בעידן הדיגיטלי ורישום כבסיס לעשייה אמנותית - התערוכות בקיץ לא פחות מגוונות מאשר בשאר ימות השנה
לא עוצרים את הקיץ: 5 תערוכות שלא תרצו לפספס
נקודת ציון
מחר, יום חמישי, 22/8, תפתח בגלריה P8, תערוכת היחיד של רובי בקל 'נקודת ציון' שבה ציורים של נופים אורבניים. המראות בציוריו של בקל נוצרו בעקבות שיטוטיו בעיר ילדותו, אור יהודה, ובעיר נעוריו תל אביב. בקל יצר את ציוריו ועבודות האבק מתוך צילומים שצולמו במצלמת פילם. אלו הם ציורי אבל המייצגים, בשפתם ובחומריותם, את חוסר היכולת לתאר את החוויה האינטימית, את חלוף הזמן ואת הניסיון ללבטא את הקשר שיש לבקל עם המקומות הללו. האזורים האורבניים אותם הוא מתאר, נמצאים תדיר במצב של השתנות ושל תנופת בנייה וחידוש. בו בזמן, הם גם מתפוררים וקורסים. החוויה מתעצמת עם השימוש שלו בצבע לבן בוהק, החוזר מחזיתות הבניינים ובנוכחות האבק החולף והמגורען.
/// אוצר: גלעד אפרת. עד: 7/9. הפטיש 21, תל אביב.
לכבוד 100 שנה
במסגרת ארועי 100 שנה לבאוהאוס' מוצגת בבית הנסן, התערוכה: BauNow: New Perspectives Exhibition. הפרויקט' הפגיש מעצבים חוקרים מהתואר השני לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל יחד עם בוגרי מאוניברסיטת אנהאלט למדעים יישומיים בדסאו. בסדנאות משותפות ובעשייה קבוצתית ואישית, רקמו המשתתפים תערוכות בישראל ובגרמניה. התערוכות מציגות עבודות עיצוב שהם יצרו יחד ולחוד סביב שאלות על הרלוונטיות של רעיונות הבאוהאוס היום, מה ניתן ללמוד מהם, ומה ניתן לעדכן או לשמר מהם.
/// אוצרות: דנה בן שלום, גלית שבו. עד: 14.09. גדליהו אלון 14, ירושלים.
ברזל ועץ
תערוכה חדשה בגלריה פריסקופ מציגה את 'צללים בהירים' של סטודיו ביקאקו. נוכחותם של הרהיטים בחלל הגלריה מינימליסטית, מדויקת ונקייה. על אף, ויתכן כי בזכות המסה שלהם, החלל סביבם נהיה למרחב אוורירי ומלא שקט. הרהיטים עשויים בסיסי ברזל שכחומר קשה, דורש חום לוהט על מנת להתרכך. אך בעוד שהברזל מחליד, העץ המצטרף אליו, נשרף. בתהליכים מלאכותיים אלו, פגעי הזמן מואצים במתכוון בכדי לצקת תוכן לחומר, לתת לו חיים אחרים ונפח. פעולות עבודת היד, גורמות לחומרים להשתנות ולגלם מהות אחרת, וכך להסתדר בתבניות מוגדרות של שימושיות ולהפוך לרהיטים.
/// אוצרת : שרי פארן. עד: 21/9. בן יהודה 176, תל אביב.
תיווך של מסכים
'זוהר מסכים' היא תערוכה קבוצתית המוצגת בגלריה אלפרד. העבודות בתערוכה' מדגימות אסטרטגיות שונות של עשיית אמנות בעידן הדיגיטלי. הן משקפות' באופנים שונים' את תיווך המציאות שיוצרים המסכים, vמשמשים לצילום, עיבוד, שיתוף וצריכה של דימויים: מציור שמן מתוך התבוננות בדימוי על מסך, דרך שימוש באייפד כמחברת רישום ועד ליצירת משחק מחשב מצויר.
/// עד: 30/8. אהרון שלוש 5, תל אביב.
כתבות קשורות בתחום
בסיס לכל
תכרוכת רישום קבוצתית מוצגת בגלריה גבעון תחת הכותרת 'רישמו לפניכם | Drawing Attention'. הגלריה, עוצרת כעת במטרה לחדד את המבט לעבר הרישום; כיצירה העומדת בפני עצמה, כהכנה לעבודה, או כיצירה מבוססת ותלוית רישום אף אם היא עשירה, חומרית או מעורבת עם עוד מדיום. רישום הוא שפה פלסטית בסיסית, ראשונית ומיידית, שאין תחליף לו. הרישום כתגובה לאירוע מציאותי, הרישום כהכנה שפתית של האג'נדה האמנותית של אמן, קודיפיקציה של המחשבות והרעיונות ורישום שלאחר מעשה האמנות. לרישום כח אינדקסי, חיבורי, וארסנלי. הוא סיבה ונסיבה של השפה.
/// עד: 21/9. גורדון 35, תל אביב.