בעוד חודש זה יקרה שוב.
פעמיים בשנה, בנובמבר ובמאי, מתכנסת הוועדה הסודית של אוטוריטת הצבעים 'פנטון' כדי לבחור את הגוונים הנכונים לעונה הקרבה. עשרה אנשים בלבד, הנחשבים ל"שלטונות הצבע", תרים ברחבי הגלובוס במשך שבועות אחר הדופק התרבותי, אוספים אותות של צבע, ואז מתכנסים, ומחליטים מה יהיו ה- IT Colors שיבלטו מעל השאר בעונה הקרבה.
פנטון היא חוליה אחת בשרשרת ארוכה לפני שהקולקציות (בגדים, מכוניות, קוסמטיקה, רהיטים, כלי בית וכו') מגיעות לחנויות. מטרתה, לחזות באיזה צבעים יחשקו הקונים. לורי פרסמן (Laurie Pressman), סגן נשיא מכון 'פנטון', אמרה באחד מהראיונות שהעניקה כי בעולם בו שוררת אי וודאות מתמדת, הצבע הוא בין הדברים המעטים שעליהם אנו יכולים לסמוך. כל זה נכון, בהתחשב בעובדה ש'פנטון' המציאה שפה אובייקטיבית ונומרית לצבעים, כך שמניפת הצבעים הפכה להיות כלי עיצובי ואביזר הכרחי בארגז הכלים של מעצבים בכל התחומים. בנוסף, 'פנטון' שותפה להגייתם של כמה מהצבעים האייקוניים הגדולים שבהם Tiffany Blue"", "Minion yellow", Emerald-green" Starbucks", Barbie Pink"", ""Targe Red כך שבכל העולם ברור מיד על איזה צבע מדובר.
בתרבות החזותית של ימינו, צבע מייצר אסוציאציות, הלך רוח, ועל כן מייצג שאיפה אסטרטגית ובלתי מתפשרת של חברה בתהליך קבלת החלטות מושכלת. אסטרטגיית צבע עוזרת בחיזוי מגמה, פיתוח מותג, סימון וזיהוי, ומהווה מעין מפגש פסגה בין המדע לרגש. תמיד עניין אותי תהליך החלטות שכזה. למרות שאם מסתכלים על שבוע האופנה במילאנו, פאריז או ניו יורק, שהתקיימו לפני כחודש, ניראה כי כל מעצב מתנהג לפי אסטרטגית המותג הנכונה לו.
בעוד רגע מתאספת קהילת העיצוב הבינלאומית בתערוכתSalone del mobile , הנחשבת למכה של עולם העיצוב. האם בהכרח ניראה שם יותר ספות, שולחנות ומטבחים ב- Ultra Violet, שהוכרז עי 'פנטון' כצבע השנה ל-2018?