סטודיו מקומי בשנחאי מציע לשדרג גשר קיים ולהפוך אותו לנקודת ציון בעיר וכל זה בלי להרוס את הקיים ובלי להפריע לסדר הציבורי. עכשיו תארו לעצמכם את הסיטואציה בתל אביב
כך הופכים גשר סטנדרטי ואפרפר לחוויה אטרקטיבית מלאה שמחת חיים
שנחאי היא העיר בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם. זאת עובדה. בעיר וסביבותיה, גרים לא פחות מ 24 מיליון בני אדם. לא מספר שפשוט לנהל ולתפעל מכל הבחינות. אבל דווקא בגלל זה, ובתוך הכאוס הגדול, למה לא להכניס קצת צבע, שאמנם לא יפתור את בעיות הצפיפות, אבל לפחות ירומם את מצב הרוח.
עדיין לא רשומים לניוזלטר של LEGIT? זה בדיוק הזמן להקליק
חלופה צבעונית
סטודיו 100architects, שעובד בעיר, חשף לאחרונה את גשר הלולאות (High Loop) – פרויקט שהוא בעצם הצעת חידוש בדמות התערבות אורבנית שתשדרג מאוד את גשר הולכי הרגל הקיים המכונה Puji Road. הגשר האיקוני, שנבנה מעל נהר סוזו בשנת 1997, מחבר בין שני רובעים בעיר. ב 2009, חודש הגשר במטרה לאפשר גישה לכלי רכב קטנים, כמו אופניים ואופנועים, ובכך להקל ולשפר את התנועה בעיר.
הבעיה של הגשר הקיים היא, שהוא לא מוערך מספיק. הוא פרקטי ורגיל והוא פשוט נמצא שם. למרות אורכו המרשים והנופים הקסומים הנשקפים ממנו, הוא נטול חן או כל סממן מיוחד אחר. סטודיו 100architects, זיהה את הפוטנציאל והחליט להרים את הכפפה (או את עפרונות השרטוט) ולהציע חלופה שתהפוך אותו לנקודת ציון מקורית וייחודית בעיר.
מהותה של חוויה
הרעיון של הסטודיו, הוא להפוך את הגשר לחוויה הבנויה מרצף של אטרקציות ואירועים בדמות פארק מורם מהקרקע שיחצה את העיר ויאפשר לעוברים ושבים לחוות מסע מרתק וייחודי. ראשית, את האספלט האפור, הם מציעים להחליף בגוונים עליזים ובוהקים. שנית, הם פיתחו אסטרטגיה תכנונית שמארגנת את התנועה על הגשר לפי צבעים ויוצרת היררכיות של קצב התקדמות לפיהן ניתן יהיה לעבור דרכו.
כך למשל, קו ישר בגוון ירוק ליים מגדיר מסלול מהיר לאופניים ואופנועים. שביל מפותל בוורוד מג'נטה, מציע דווקא להאט את הקצב ולאפשר להולכי הרגל לקחת את הזמן, ללכת בקצב שלהם וליהנות מהנוף שמסביב.
כתבות קשורות בתחום
עניין של גמישות
הגוון שנבחר כרקע, הוא תכול שמגדיר את האזורים בהם ניתן לעצור, להתרווח, להיפגש עם אחרים או סתם לנוח. באזורים אלו, מציע הסטודיו נקודות תצפית, אזורי פיקניק, טרקלינים חיצוניים ואמפיתיאטראות קטנים. כדי להדגיש את כל זה עוד יותר, באזורים אלו הוצבו רהיטי רחוב בצהוב עז. בנוסף, שולבו ערוגות ואדניות, אלמנטים דקורטיביים ומעברי חציה.
חלק מהאזורים הכחולים נשארו פתוחים על מנת שניתן יהיה לצקת לתוכם חוויות פופ אפ כמו שווקים, הופעות וכדומה. מה שנחמד, זה שהעיצוב החדש לא משנה את המבנה הקיים אלא מתלבש עליו עם צבע ואביזרים אורבניים חדשים. ככה, גם מערכת התנועה וגם השמישות של הגשר לא משתנים אלא רק משתפרים באפן משמעותי.