מקמפיינים נגד אלימות כלפי נשים לפרק מפתיע של "קופה ראשית" נכנסת ל"מיינקרפאט", אלה הזוכים בתחרות "גרנות"
מי זכה בקריאייטיב הטוב של השנה?
אתמול התקיימה תחרות הקריאטיב הישראלית, "גרנות" ביוזמת הפרסומאים מירן פחמן וענת בן נתן אשר באה לבחון את היצירתיות, האסטרטגיה והחשיבה מאחורי הקמפיינים והפרסומות בקטגוריות השונות ובה השתתפו רבים ממשרדי הפרסום בארץ מגדול ועד קטן.
"למעלה מ-150 עבודות מכל משרדי הפרסום הגדולים הוגשו לתחרות השנה", מספר מירן פחמן, בעלים של בעלים של חברת Creative First ויוזם התחרות. "צוות השופטים אינו מגיע ממשרד פרסום כזה או אחר ולכן השיפוט היה אובייקטיבי ולא מוטה, מה שכן, הוא היה קשוח ולכן מי שקיבל פרס, מגיע לו הרבה כבוד". לתחרות, שנערכת במודל פסטיבל הפרסום בקאן, הגיעו 39 עבודות לשלבים הסופיים בקטגוריות השונות וזכו בארד, כסף וזהב. הנה העבודות המסקרנות שתפסו לנו את העין.
בקטגוריית הפרינט זכו בזהב משרד הפרסום 'אדיקט' החיפאי עם קמפיין ל'תרו ישראל' אשר הביאו זווית מרעננת, הומוריסטית ועדכנית לבעיה אשר קשה לבטא אותה באופן ויזואלי.
בקטגוריית השילוט זכו בזהב משרד הפרסום 'ענבר מרחב האבאס' עבור מיתוג מעסיק של AMPM שקרץ להייטק ועורר רעש ברשתות.
בקטגוריית הדיגיטל והסושיאל זכו בזהב משרד הפרסום 'אדלר חומסקי וורשבסקי' שיצרו ל'בזק' פרק שלם לדיגיטל בו הם הכניסו את הסדרה המצליחה 'קופה ראשית' למשחק המחשב 'מיננקראפט'.
'אדלר חומסקי וורשבסקי' זכו זהב גם בקטגוריית מיתוג מעסיק ושמו את העובדים שלהם בפרונט והכניסו את שמות המשפחה שלהם כתוספת לוגו המאוד מזוהה שלהם.
בקטגוריית הקריאטיב מדיה זכו משרד הפרסום 'ענבר מרחב האבאס' עם שער יחיד מסוגו למגזין 'לאישה' אותו החליטו לנקות מדמות מפורסמת ויפה, להשחיר ולהוסיף את מספר הטלפון של קו הסיוע לנשים לנפגעות ממערכת יחסים אלימה, קמפיין שהעלה ב-500 אחוזים את הפנייה לקו הסיוע.
בקטגוריית היח"צ זכו בזהב שני משרדי פרסום מסקרנים, כל אחד בפרויקט הצליח להשפיע ולגרום לשינוי תודעה. משרד הפרסום דבי אנד רון עבור Peace Naturals – Firewarks שהעלו את השאלה האם נכון לבטל את מופעי הזיקוקים ביום העצמאות, והשני משרד הפרסום דיבור עם פרויקט בשם "הקשיבי בקולי" שנעשה מטעמם והמירו את הטכנולוגיה לטובתם ויצרו סרטון מטלטל בו נרצחות על ידי בני זוגן מדברות באמצעות "דיפ פייק" ומדברות את הסיפור שלהן ומזהירות מפני המקרה הבא.