בין הזוכים, חברות המיתוג הגדולות בארץ לצד משרדים קטנים ומתפתחים עם עיצובים ומיתוגים מסקרנים ומפתיעים
מיתוג 'כאן' במקום הראשון של תחרות המיתוג הראשונה בישראל
אתמול התקיימה בשפיים תחרות המיתוג הראשונה בישראל 'Israel Brand Award' ביוזמת יריב עמית וה- 'Brand Academy' בה השתתפו מאות משתתפים מחברות ומשרדי מיתוג ועיצוב מרחבי הארץ ב- 16 קטגוריות. התחרות נולדה בהשראת התחרות הבריטית המפורסמת 'World Branding Awards' שחוגגת את העיצובים ומהלכי המיתוג הגדולים של השנה ומעודדת את התחום לצמוח ולהתפתח בעולמות השונים; בעולם הדיגיטל, הפרינט, עיצוב חווית המשתמש ופיתוח ועיצוב אתרים ואפליקציות. גם אצלנו בארצנו הקטנה, נחגגה התחרות הראשונה עם 16 קטגוריות בהתמחויות שונות כמו מזון ומשקאות, דרך נדל"ן, קמעונאות, עיצוב אריזה, תרבות, טיפוח ויופי, בריאות, עיצוב אתרים ועד אפליקציות וחווית משתמש. המשרדים השונים, מגדול עד קטן, הגישו את הפרויקטים הנבחרים שלהם ובשלב הסופי הגיעו שלושה מועמדים לזכייה.
"כשפנה אליי יריב עמית, להיות יו"ר צוות השופטים", מספר לנו פיליפ בולקייה, מעצב וממתג מהגדולים בארץ, "מעט האגו והפטריוטיות שלי גרמו לי להשיב מיד בחיוב. להיות ממתג זה המקצוע הכי מעניין בעולם". צוות השופטים שבראשו עמד פיליפ בולקייה, היה בנוי מתמהיל של מעצבים וממתגים בכירים בתחום, מנהלי שיווק, אסטרטגים מרצות ומנהלי מחלקות לתקשורת חזותית, שהחליטו על 16 זוכים בקטגוריות השונות ושני זוכים מיוחדים שזכו בפרס מהלך המיתוג של השנה ופרס ע"ש ראובן אדלר ז"ל למיתוג העל.
"התחרות שמה לעצמה עקרון מנחה של שוויון הזדמנויות קטן כגדול, כל משרד יכול לנצח" מספר יריב עמית, יוזם התחרות. "אני גאה להקדיש את פרס מיתוג העל, על שם ראובן אדלר ז"ל שנתן לי אור ירוק לתחרות לפני מותו".
בין הזוכים המסקרנים היו חברת 'Re-Levant' שזכו בקטגוריית המשקאות עם המיתוג המרענן ל-'Mine', יין בפחית, 'קרן רובינשטיין' זכתה בקטגוריית עיצוב אריזה למיתוג המקורי של שמן הזית 'Midnight' למשק 'פתורה' שעושה שינוי בעולם השמן זית. בקטגוריית העסקים הקטנים זכתה חברת 'Craft' עם המיתוג למותג המזון המהיר 'Lucky Chicken' שיצרו מיתוג עצבני, צעיר ובועט ובידלו את המותג מהמתחרה הברור 'KFC'. בקטגורית מיתוג החברות זכתה חברת 'Firma' עם המיתוג ל-'9 ביטוח' שיצרו מהמספר ומהצבעוניות בועת אמון אצל הצרכן. במהלך המיתוג של השנה זכו 'Open' עם המיתוג הזכיר לתזמורת הפילהרמונית שהפך את המותג נגיש לקהלים צעירים יותר, ובפרס מיתוג העל זכתה חברת 'Firma' עם המיתוג ל'כאן'.
כתבות קשורות בתחום
מגזין לג'יט לקח את החסות על תחרות המיתוג הראשונה לישראל מתוך החשיבות והמשמעות לתחומי העיצוב והמיתוג ומתוך ההבנה שמיתוג מעצב את התרבות שאנו חיים בה.