כשהמטאוורס כמעט יוצא מהמסך ונהיה אמיתי וכשבינה מלאכותית ומציאות רבודה נכנסים לעוד ועוד תחומים בחיינו, זה לא פלא שיריד העיצוב הפריזאי בחר בנושא שמתכתב עם העתיד
עיצוב ארצי והשראות קוסמיות: Maison&Objet חוגג 30
וירטואליות, חומרים חכמים, חיבורים מעניינים, תלת ממד ובינה מלאכותית הם רק חלק מהפנטזיה שהופכת לאט לאט למציאות של כולנו. אנחנו, כצרכנים, משנים בהתאם את צורת ההתבוננות והחשיבה שלנו ובהשראת האסתטיקה החדשה הזו שנכנסת לנו לחיים מכל הכיוונים, אנחנו מרגישים יותר ויותר מוכנים למפגש ולחוויות החושיות הסוחפות שצופן לנו העתיד.
זה בדיוק מה שהכינה מהדורת ספטמבר 2024 של Maison&Objet למבקריה תחת הנושא הנבחר Terra Cosmos. היריד, שחוגג יום הולדת 30, ייפתח מחר בפריז ויינעל חמישה ימים לאחר מכן (5-9.9).
הנושא שנבחר השנה, לא פחות מתבקש ממרתק וניצוצות שלו אפשר כבר לראות בקלות בחנויות, מסעדות ומרחבים ציבוריים ברחבי העולם. כך למשל, מסעדת Alchemist בקופנהגן ומלון El Cosmico שבטקסס על המאפיינים העיצוביים ההוליסטיים והקוסמיים שלהם. דוגמאות נוספות מתחום הקמעונאות הן בוטיק Acne Studios וחנות הפופ אפ Moncler שבטוקיו שגם בהם ניתן למצוא את התייחסויות קוסמיות ועיצובים עתידניים. האסתטיקה האוונגרדית, שכולנו נצטרך מן הסתם להתרגל אליה, סוללת את הדרך לחוויות צרכניות חדשות במרחבים הפיזיים והדיגיטליים שנראים כאילו הם הגיעו מיקום ווירטואלי של העתיד.
ביריד יוצג, בין היתר, הדור הבא של החומרים שיהיה ססגוני, מתוחכם ומעורר השראה. אפילו צורניות המוצרים, האמורפית והעגלגלה, תדגיש את הפן הקוסמי שהתערוכה מבקשת להשיג. המטרה היא, ככל הנראה, להציג את חידושי העיצוב שיעוררו את תחילתו של עידן חלל פרה-עתידני שיכלול מחקר וחדשנות ויעדים סביבתיים חדשים.
נושא היריד, טרה קוסמוס, מהווה השראה ליריד כולו ויבוא לידי ביטוי במוצגים, באירועים, בדיונים ואפילו במסלולי הביקור וכמובן בשלושת מתחמי 'מה חדש?' – קמעונאות, אירוח ודקורציה. חלל 'מה חדש באירוח' מוקצה כולו לליונל ג'אדוט הבלגי, מעצב השנה 2024. המעצב והאמן ליונל ג'אדוט מייצג את עידן השינוי האקולוגי ומוביל את הרעיון של יצירת פריטים עמידים לאורך זמן על פני פריטי קטלוג חד פעמיים. לאחרונה השלים ג'אדוט את MIX – חלל מגורים היברידי של מלון בבריסל, שעוצב בשיתוף פעולה עם כחמישים יוצרים.
פרס הכישרונות הצעירים, שמוענק מיני שנה למעצבים מתחת לגיל 35, הופנה השנה אל ארצות סקנדינביה בתוספת פינלנד ואיסלנד. על פי קברניטי היריד "לצפון אירופה יש מערכת יחסים שונה עם זמן וחומרים טבעיים, שלעתים קרובות נותרים במצבם הגולמי ביותר. וכך, השפה החדשה שמפתח הדור הצעיר דומה לעתים לזו של האומנות ושל אספנות העיצוב".
במקביל, אבל עד ה 14.9, יתקיים גם 'שבוע העיצוב של פריז' המתפרס על פני מאות מיקומים ברחבי העיר שבהם נפגשת קהילת העיצוב החובבת והמקצועית. האירוע כולל תצוגות, תערוכות, קוקטיילים, סדנאות ודיוני שולחנות עגולים. המבקרים באירוע, שמשלים את היריד המסחרי, יוכלו להיפגש פנים אל פנים עם היוצרים והמעצבים, להיחשף למגמות ולטרנדים בינלאומיים ולהתעדכן בכל מה שחדש בעולם העיצוב.